Vakantie 2012: eco, luxe en beleving

Vakantie 2012: eco, luxe en beleving

De trends voorspellen dat in 2012 de vakantie nog meer gericht zal zijn op beleving en ervaring. We willen niet alleen meer zien, maar ook daadwerkelijk met een rijk gevoel terugkomen van een reis. Dat betekent dat we een reis willen maken die op ons lijf is geschreven, waar we nu behoefte aan hebben en die ons een stuk zingeving heeft meegeven. We willen dus persoonlijke aandacht en maatwerk. Niet meer de standaard toeristische dingen, maar opgenomen worden in de leefwereld van een authentiek dorp.

Everglades Florida

Enerzijds willen we terug naar de basis, het pure, anderzijds willen we tijdens onze vakantie niet teveel inleveren van onze hang naar luxe. We zijn immers wel op vakantie. Dan willen we ook een stukje comfort. En dat verklaart waarom glamping zo is opgekomen: de hang naar het ongerepte in combinatie met weelde, oftewel overnachten in een tent met de voorzieningen van een luxe hotelkamer.

Nog een trend: duurzaamheid. Verantwoord reizen. Je footprint niet al te groot laten zijn. De lokale bevolking steunen. Oog voor de natuur hebben waarbij het niet alleen gaat om de mooie foto’s, maar juist om het bewustzijn dat je maar een klein doch wezenlijk onderdeel bent van deze aarde.

En in 2012 wordt het steeds normaler om met de hele familie samen te reizen. Qualitytime met je ouders, grootouders, ooms en tantes, neefjes en nichtjes is wel zo leuk als je ver weg bent. Stel je eigen groep samen om die gave groepsreis te maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *